טיפול בצמחי בית

לא צריך להיות מומחה גדול בשביל לגרום לעציץ שלכם לגדול ולפרוח בבריאות, למעשה לא צריך לעשות הרבה בכלל, עם רק מעט תשומת לב לתאורה השקיה וטמפרטורה הצמח שלכם יוכל להיות תזכורת יפה למי שנתן לכם אותו במשך חודשים רבים לבוא.
זכור כאשר אתה מטפל בצמח בבית או במשרד כדאי לקחת את הצמח אל הכיור, השקה את הצמח ואפשר למים עודפים לחדור אל תחתית הצמח ולצאת מהחורים בתחתית הכלי אל תוך הכיור ,הדלי או הצלחת של העציץ, השאר את המים העודפים כמות שהם.
יש לאסוף את כל העלים או עלי הכותרת אשר נפלו אל אדמת העציץ וזאת בכדי למנוע התפתחות של מזיקים ובקטריות.
בכדי לגרום לעלים להבריק יש לנגב את העלים עם מטלית לחה או פשוט לרכוש את מבריק העלים שלנו ולהינות מעלים מבריקים ונוצצים לאורך זמן.

טיפול בסוגי צמחים

סיגלית AFRICAN VIOLET

סיגלית בריאה תפרח למשך תשעה חודשים ולאחר מכן תנוח לשולשה חודשים, למרות המראה העדין של הסיגלית , היא לא קשה לטיפול, יש לשמור על אדמה לחה עד יבשה ויש לאפשר לאדממה להתייבש בין השקיות בכדי לעודד פריחה, בגלל שהמים עלולים להזיק לעלים, עדיף להשקות את הסיגליות מתחתית העציץ בעזרת מילוי מים בתוך מגש או צלחת והשארת הסיגלית לספוג את המים במשך 30 דקות לפחות.
יש למקם את הסיגלית באור לא ישיר בהיר וקל עד בינוני בכדי להימנע מחשיפת הסיגלית לשינויי טמפרטורה פתאומי.צבוט פרחים ועלים נבולים בכדי לעודד פריחה, ודישון חודשי כאשר הצמח מתרחב ועלים וניצנים חדשים גודלים.

אנגלונמה

האנגלונמה הוא צמח עמיד מאוד ושורד במגוון סביבות, עדיפות לאור בינוני לנמוך בחדר חמים עם לחות גבוהה במקצת, אבל הם יסתגלו למיקום שהוא קצת יבש ובהיר (האנגלונמה מצויינת לחדר שינה או לחדר אמבטיה) .
אפשר לאדמה להתייבש מעט בין השקייה להשקייה אם כי להמנע מייבוש מוחלט של האדמה, ולנקות בעדינות את העלים על בסיס קבוע.

קקטוסים וצמחים בשרניים

קקטוסים וצמחים בשרניים אחרים מורגלים למחייה במדבר ומעדיפים אור בהיר, עקיף או בשמש ישירה, השקה אותם ביסודיות ובאופן שווה, מה שיאפשר להם להתייבש לחלוטין בין השקייה להשקייה, אם האדמה קשה מדי וגורמת למים לברוח, שים את הכלי בתוך כלי גדול יותר ומלא מים עד גובה האדמה והשאר את הקקטוס בתוך הכלי למשך 30 דקות.

רקפת
 

עלי  הרקפת מאופיינים בצורת לב והפרחים הן כמו ציפורים צבעוניות זעירות אשר עפות מעל .
הרקפת רגישה להשקיית יתר ותת השקייה שמירה על לחות האדמה (לא רטובה) זה הטיפ בכדי לשמור על חיי הרקפת ארוכים מן הרגיל בבית או במשרד.
ייבוש אדמת הצמח ימנע גדילה ופתיחת ניצנים סגורים.
יש להסיר מיד תפרחת שנבלה או עלים שנבלו בכדי לפנות מקום לניצנים חדשים להפתח ולגדול. רקפות מעדיפות טמפרטורות קרירות ואור בהיר מפוזר.

דיפנבכיה

הדיפנבכיה הוא צמח מאוד פופלארי בגלל שהוא משגשג כל כך בתוך הבית, אפשרי למקם את הדיפנבכיה במגוון רחב של תנאי וסוגי אור, למרות שעדיף תמיד באור בהיר ובלתי ישיר, בחורף יש לוודא שהם מקבלים יותר אור.
יש להשקות את הדיפנבכיה ביסודיות , אפשר חמישה סנטימטר של אדמה יבשה בין השקייה להשקייה, יש לשים לב להשקייה כי אם במקרה שהאדמה מיובשת לגמרי תגרום לצמח לנבול.

פיקוס

בעוד הפיקוס שלך מסתגל לבית החדש שלו הוא עשוי לאבד כמות ניכרת מעליו, זה נורמלי, עם טיפול הולם, הוא יתחיל לפרוח שוב בתוך זמן קצר, יש רק להרים את השלכתלהסיר את העלים הצהובים, שעדיין על הצמח ולחתוך זרדים מתים ויבשים, זה יעזור לאור לחדור אל תוך הצמח לקדם צמיחה חדשה.
הזהר לא להשקות את הפיקוס שלך יתר על המידה, משש את האדמה בעזרת אצבעותיך ואם היא יבשה 2 סנטימטר לעומק הגיע הזמן להשקות, אבל אם האדמה מרגישה לחה חכה יום או יומיים.
יש לקחת בחשבון שהפיקוס יצטרך פחות מים במהלך החורף.
יש למקם באור לא ישיר ובהיר הרחק מחלונות גדולים אשר משנים את הטמפרטורה במשך היום.
דשן הצמח באופן חודשי אך לא לאורך החורף.

פילדנדרום

יליד של הג'ונגלים באמריקה הטרופית, הפילדנדרום מעדיף אור בינוני ולא ישיר והוא יתפקד מצויין בנקודה מוארת היטב עם אור לא ישיר. (אם עליו החדשים מתפתחים קטנים וארוכים יותר סימן שהצמח מקבל מעט אור)
שמור על אדמה לחה ואפשר לה להתייבש בין השקייה להשקייה, בחודשי החורף כאשר הצמיחה מאטה, יש לשמור את הצמח מעט יבש, השקיית יתר תגרום לעלים להצהיב ותת השקייה תגרום להם לנבול.
הפילדנדרום סובל את רמת הלחות הטבעית שנמצאת ברוב הבתים, אך בשל מוצאו הטרופי, הם מגיבים טוב במיוחד על לחות גבוהה, ולכן השקה אותם באופן קבוע עם תרסיס מים המדמה להם את התנאים של הג'ונגל.

ספטיפליום

עם עלים ירוקים כהים שגודלים לאורך ובמקרים מסוימים עד לכמה עשרות סנטימטרים הספטיפליום מייצר פרחים לבנים יפהיפיים.
צמחים אלו יכולים להחלש בקלות, לכן חשוב לשמור על לחות הקרקע,ניקוז טוב וריקון עודפי המים מהצלחת או התחתית בכדי למנוע את הירקבות השורשים , יש למקם באיזור בהיר עם שמש לא ישירה, אור נמוך יכול לגרום להאטת מחזור הפריחה שלהם והרבה אור ישיר יכול לגרום לשריפת העלים, יש לנגב את העלים עם מטלית לחה בכדי להסיר את האבק.