כיצד נשמור על זר פרחים לאורך זמן

זר פרחים שאנו מקבלים במתנה או שולחים לאדם קרוב יכול להביע אהבה, ידידות ומחויבות. אין מישהו שלא מתרגש למראה זר צבעוני וריחני. יחד עם זאת, רק מעטים יודעים איך לשמור על זר הפרחים לאורך זמן וכיצד למנוע ממנו לנבול . זו בעיה שנפוצה לכל סוגי משלוחי הפרחים והיא קיימת גם בזרי פרחים המעוצבים לאירועים מיוחדים. הפתרון הוא להכיר את כללי המפתח ולאמץ טיפים שמתאימים לזן הפרחים השזורים בתוך הזר.

הטיפ החשוב ביותר הוא לא לשמור את זר הפרחים או את האגרטל על אדן החלון. למרות שאתם רוצים להתגאות בזר שקיבלתם ושהפרחים יפיצו ריחות נעימים בכל הבית, אור השמש יגרום לפרחים שלכם לנבול בתוך יום עד יומיים. שמרו על זר פרחים במקום מוצל ללא שמש ישירה והחליפו את המים מדי יום כדי להאריך את חייהם. בנוסף, הכינו תערובת טובה לפרחים וערבבו מי ברז עם קצת ספרייט. הוספת כמה טיפות של אקונומיקה תגרום לפרחים להחזיק מעמד יותר זמן ותמנע מהמים ריחות לא נעימים של ריקבון.
– עוד נקודה חשובה היא לנקות עלים שנשרו לאגרטל או עלים שנוגעים במי תכולת האגרטל- צעד זה ימנע ריקבון העלים .

האם כדאי להעביר את הפרחים לאגרטל?

דילמה לא פחות נפוצה היא האם להעביר את הפרחים לאגרטל מיד אחרי המשלוח, או לשמור אותם בצורה המקורית של הזר. בהקשר הזה יש לבדוק עד כמה הפרחים רעננים. אפשר לעשות זאת אם מביטים בתחתית עלי הכותרת של הפרח ובדיקה של כמות העלים שנתלשו מהפרח בעבר. ורד צעיר לדוגמא לא אמור לתלוש יותר מעלה או שניים, אך ככל שיותר עלים נתלשו כך תוכלו להסיק שהפרח נמצא בסוף חייו. במקרים אלו בהחלט עדיף להשאיר אותו בזר וליהנות ממנו בזמן שנותר.

אם קיבלתם משלוח פרחים טריים ישירות לבית או למשרד, העבירו אותם במהירות לאגרטל מתאים. אל תחליפו בין זרי פרחים לפני שאתם רוחצים היטב את האגרטל והשתמשו באלכוהול או אקונמיקה על מנת לחטא אותו. בנוסף, אל תיבהלו אם לפרחים אין ריח. לרוב פרחי הנוי אין ריח והיתרון שלהם הוא צמיחה לגובה ועמידות.
לפני שאתם מעבירים את הפרחים לאגרטל בביתכם, חתכו את גבעולי הפרחים בזווית עם סכין חדה. צעד זה ימנע מקצה הגבעול להסתם ויאפשר לפרח לשתות את המים באפקטיביות המרבית.
בכל מקרה אין לשים את זר הפרחים בשמש, או ליד מאוורר \ פתח מזגן \ קערת פירות- פירות
פולטים גז אתילן, שגורם לפרחים לנבול. נכון, קערת הפירות נראית נהדר לצד זר פרחים צבעוני, אך היא מקצרת את אורח החיים שלו באופן משמעותי.

אז לסיכום :

1. אל תשמרו את זר הפרחים על אדן החלון.
2. החליפו את המים כל יום.
3. נוסחת הקסם-
כדי להכין תערובת טובה יותר לפרחים מסתם מי-ברז, ערבבו מים עם ספרייט (לא דיאט!) ביחס של 1:4 לטובת המים, והוסיפו כמה טיפות של אקונומיקה. מומלץ אף להשתמש במים מזוקקים או מי מזגן. לא תאמינו כמה זמן הם יחזיקו
4. רחצו את האגרטל לפני השימוש.
5. הרחיקו מפירות .
6. אל תשתמשו במספריים-
במקום לגזור את גבעולי הפרחים במספריים, השתמשו בסכין חדה מאוד ולא משוננת, וחתכו את הגבעול בזווית אלכסונית, וחדשו את החיתוך כל שלושה ימים.
7. קצצו את העלים יום יום בסכין חדה ובאלכסון.
8. שמרו על צורתם המקורית..
9. ותרו על קניית זרים בצומת
זרי הפרחים הנקנים בצמתים לרוב עמדו זמן רב מדי בשמש, וגם ככה הם כבר לקראת סוף חייהם. בחרו בחנות פרחים אותה אתם מכירים, השומרת על הפרחים בטמפרטורה ולחות העושות להם טוב ומאריכות את חייהם.
10. הרחיקו את הפרחים מהמזגן אדן החלון 
 
זר פרחים

שמירה על פרחים לפי מקום המגורים

אי אפשר לדעת כיצד לשמור על פרחים לאורך זמן מבלי להתאים את הטיפים למקום המגורים. אם אתם גרים באיזור לח כמו המרכז והשרון, הדגש צריך להיות על מיקום של האגרטל באיזור יבש בבית או במשרד. זה טיפ שרלוונטי למשלוח פרחים בכפר סבא, ברעננה, בתל אביב, בפתח תקווה ובעוד ערים באיזור. לחילופין, מי שגר באילת צריך לדאוג דווקא למקום לח יותר על מנת לנבוע יובש ונבילה מוקדמת. באיזור הצפון ניתן לשמור על הפרחים מחוץ לבית ברוב עונות השנה ומלבד החורף הסוער.

זרי פרחים מעניקים לנו אהבה אך דורשים גם השקעה של זמן ואנרגיות. הקפידו על כללי המפתח ותוכלו ליהנות מהם לאורך זמן. בחרו מראש פרחים טריים ותגלו עולם של אפשרויות.