5 צמחי המשרד הטובים ביותר

עבור אנשים רבים ברחבי העולם המשרד הוא כמו בית שני, אבל בילוי של שמונה שעות או יותר במשרד יכול להיות לפעמים סיוט . למזלנו, עם כמה תוספות, המשרד שלכם יכול להרגיש יותר חמים וביתי מאשר חלל עבודה. צמחים  הם אחת הדרכים הטובות ביותר לעזור לכך, אך כיצד תוכלו לבחור אילו צמחים יתאימו בצורה הטובה ביותר לחלל המשרד שלכם ? ובכן, אנחנו כאן כדי לעזור.

ישנם למעשה מאות צמחים שונים שיכולים להתאים מצויין למקום עבודה. רבים מהם ישגשגו בתנאי תאורה נמוכים ודורשים תחזוקה מועטה מאוד. חלקם ידרשו מעט טיפול  או יותר תחזוקה , אך לכל אחד מהם כמעט מובטח שיהפוך את מרחב העבודה שלכם למעט יותר נעים וביתי . כל אחד מהצמחים הללו יהיה תוספת נהדרת למשרד שלכם, בין אם זה חדרון או חדר שלם.

1. צמח הסנסיווריה -אופיה הקשוח של סנסוויריה, הידוע גם כצמח הנחש או לשון החמות, צמח עמיד ביותר שיכול להיות גם יצא איתכם לפנסיה מרוב שהוא עמיד.  אור: דרוש מעט מאוד אור שמש ויכול לשרוד באזורים מוצלים בכבדות.
מים: יכול לעבור מספר ימים ללא מים. מאפיינים בולטים שהופכים אותם נהדרים למשרדים:
הם צמחים מאוד קשוחים וקשים להרוג.
הם אוהבים לצמוח בטמפרטורת החדר.
צמח הסנסיווריה  מטהר את האוויר שאתה נושם ומשחרר חמצן באפקטיביות יתרה משאר צמחים.
צמח הסנסיווריה ידוע גם ביכולתו לפנות רעלים מהאוויר . רוב הצמחים נוטלים חמצן בלילה. הסנסוויריה למעשה מפטיר חמצן, תוך סינון חומרים רעילים כמו פורמלדהיד, טריכלורוטילן ועוד. זהו צמח יפהפה שלא דורש כמעט אור שמש, מה שהופך אותו לתוספת מושלמת לכל משרד.

2. סוקולנטים או קקטוסים 
אור: זקוק להרבה אור שמש ישיר.
מים: דרוש מעט מאוד מים בכדי לשרוד.
מאפיינים בולטים שהופכים אותם נהדרים למשרדים:
הם בדרך כלל קטנים בגודלם ויכולים להתאים כמעט לכל מקום.
הם דורשים מעט מאוד מים ותשומת לב.
קקטוסים מגיעים בסגנונות וסוגים רבים ושונים. (הקליסטוקקטוס ווינטרי המתואר לעיל הוא האהוב על שולחנות המשרד.)
ישנם יותר מ -2,000 סוגים שונים של קקטוסים בעולם. למרבה המזל, כמעט כולם ישתלבו נהדר במשרד. קקטוסים אכן דורשים כמות ניכרת של אור שמש, עם זאת, מה שהופך אותם לאופציה גרועה למשרדים חשוכים מאור טבעי . אבל בזכות גודלם, קל להתאים אותם למקומות בהם אור השמש ייכנס.הסיבה לכך שקקטוסים הם חלק מהצמחים המשרדים הטובים בעולם היא שהם דורשים מעט מאוד תחזוקה.

3. לאקי במבוק 

אור: דורש מעט מאוד אור שמש ויכול לשרוד באזורים מוצלים בכבדות.
מים: יש להחליף מים במיכל אחת לחודש.
מאפיינים בולטים שהופכים אותם נהדרים למשרדים:
הם מספקים תוספת ירוקה ושופעת למשרד שלך אומרים עליהם שהם "מסלקים רוחות רעות". (אולי אפילו את הבוס שלך.)
הם דורשים מעט מאוד אור וצומחים בקצב מהיר להפליא. לצמח זה גבעולים ארוכים ועלים גדולים שיעזרו להוסיף קצת ירק בהיר לכל סביבה משרדית.
גדלים ללא אדמה ובתוך מים מה שמאפשר סביבה נקייה ויש צורך רק בהחלפה של מים פעם בחודש!
בתרבות היפנית המסורתית, במבוק שימש סמל לשגשוג בשל מבנה השורש החזק שלו מה שהופך אותו לצמח האולטימטיבי למשרד שלך!

4. אלוורה

אור: דרוש מספר שעות אור שמש בכל יום.
מים: צריך להשקות רק פעם בשלושה שבועות.
מאפיינים בולטים שהופכים אותם נהדרים למשרדים:
יש להם מראה ירוק ושופע.
הם מטהרים את האוויר שאתה נושם. צמחי אלוורה יכולים לייצר ג'ל אלוורה, שיש לו שימושים רבים. זה יכול לטפל בכוויות שמש, להפחית גירוד מעקיצות באגים, לטפל בחתכים / שריטות, להרטיב ידיים יבשות ולהרוג חיידקים.
צמח האלוורה ידוע ברחבי העולם ביכולתו המדהימה כצמח מרפא. מי שמחפש להוסיף צמח חדש לחלל המשרדים שלהם, ישמח גם לגלות כי צמח זה קל לטפל בו ויכול לשרוד במשרד בקלות כל עוד הוא מקבל מספיק אור. 

קוקוס זמיה – 

הקוקוס זמיה הוא יליד אפריקה .  שני המאפיינים שעזרו לו להפוך להיות צמח הבית / משרד האולטימטיבי – סיבולת לחיות באיזורים חשוכים מעט או רק עם תאורה מלאכותית והיכולת שלו לגדול עם מעט מאוד מים.  . הצמח יסתדר מצויין עם נורות פלורסנט כמקור האור היחיד שלו. העלים המיוחדים שלו בעלי הגוון המבריק יהוו תוספת מושלמת למשרד שלך .

צמחי אוויר – 

כדי לגדל את הטילנדסיה ( צמחי אוויר)  או כל צמחים ללא אדמה, כלומר צמחי אוויר, יש לחשוב מחוץ לקופסה.  אתה יכול להצמיד צמחי אוויר על חתיכת עץ  עם כמה חוט דיג, או אולי לסדר כמה צמחי אוויר בקליפה יפה של עץ או מיכל לא שגרתי אחר.
הסוג של טילנדסיה כולל כמה מאות מינים במשפחת הברומליאדים, כולם בעלי עלווה ירוקה, כסופה או ורודה. האפיפיטים נהגו לגדול בין ענפי עצים מוצלים בגונגלים .  צמחי אוויר אינם זקוקים לאור רב, ויש בסך הכל להתיז כמה התזות של מים פעם /פעמיים בשבוע על הצמח והעלים יקלטו את המים בניגוד לצמחים אחרים שקולטים מים משורשיהם.