זר סחלבים לכלה – מה מיוחד בו?

כלה שרוצה להיכנס לחופה עם זר מרהיב וצבעוני צריך לבחור בסחלבים. משפחת הסחלביים מונה יותר מ-800 סוגים והיא הגדולה ביותר מבין משפחות הצמחים. הייחודיות שלה באה לידי ביטוי בפרחי הנוי וברושם היוקרתי שהם מעניקים לזרי כלה. סחלבים נפוצים באיזורים טרופיים אך ניתן למצוא אותם בכל רחבי העולם. מעבר לכך, מי שמכיר את עולם הטבע יודע שסחלבים הם הצמחים המורכבים ביותר.

השימוש העיקרי בסחלבים או כפרח נוי. יש להם מנגנונים מתוחכמים לשיתוף פעולה עם הסביבה ולכן הם גם שורדים היטב שינויי אקלים וטבע, אך חשוב לציין כי חלק ממרכיביהם משולבים בבשמים. פולי סחלב הוניל לדוגמא משמשים לתיבול ולקינוחים, בעוד משקה הסחלב עשוי מעמילן של הפקעת. בישראל יש 30 מינים של סחלבים וכולם נחשבים צמחים מוגנים. אפשר לברר על משלוחי פרחים מן הסוג הזה מול החנויות שעוסקות בתחום ולקבל המלצות על שזירת זר פרחים לכלה. 

המאפיינים של סחלבים

כל אחד יכול לזהות בקלות את המאפיינים הייחודיים של זר סחלבים לכלה. ראשית, הצורה שלהם לא דומה לפרחים אחרים. הם צבעוניים וגדולים יותר ולכן מושלמים לשזירה בתוך זרי כלה. ניתן להשתמש בהם לצד זר פרחים ליד, להסתפק בהם כזר פרחים לכלה או לפזר אותם על השולחנות באולם. אף אורח לא נשאר אדיש למראה הסחלבים והתוצאה היא רושם ראשוני שקשה להתעלם ממנו.

שנית, יש אפשרות הכלאה בין סוגים שונים של סחלבים. אפשרות זו מעניקה להם ערך מסחרי מיוחד כצמחי נוי. מעל אלף הכלאות של סחלבים מחכות לכלה שרוצה לשזור אותם בתוך הזר שלה, והמשמעות היא מגוון עצום של אפשרויות.

טיפים להתאמת זר סחלבים

יש כמה טיפים שיכולים להתאים לכלות המעוניינות לצעוד לחופה עם זר סחלבים מרשים. הטיפ העיקרי הוא לבחור את הזר לפי העדפות אישיות. הזר צריך להיות מעודכן ולכלול סחלבים לבנים, אך את זו שקובעת האם לשלב בתוכו פרחים מיוחדים ואקזוטיים יותר. הטיפ השני הוא לא לשכוח להתאים את הזר למקום בו נערך האירוע. חתונה בגן אירועים בטבע דורשת מהכלה להשתמש בזר בצבעים צהוב וחום, לעומת חתונה באולם יוקרתי שאליה כדאי להגיע עם זר מוארך ועשיר של סחלבים יוקרתיים.

יתרון נוסף של סחלבים הוא ההתאמה שלהם לזרי ראש. כלה יכולה לענוד כמעט כל זר לראש מבלי לפגוע בנוכחות של זרי סחלבים ליד. בחתונה באור יום לדוגמא ניתן לשזור זר לראש ולהימנע מתחרות עם זר היד באמצעות סחלבים בגוונים עזים או כהים. מנגד, בחתונת ערב סולידית עדיף להופיע עם זר קלאסי. פרחי סחלבים בהירים ישדרו את המסר המתאים ויגרמו לכל האורחים לסובב את הראש. זו אחת הסיבות העיקריות להצלחה של סחלבים בתור פרחים המתאימים לזרי כלה ביום חתונתה.