האם לפרחים יש השפעה על מצב הרוח?

כתבה זו בבלוג מנסה להבין את ההשפעה של פרחים על מצב הרוח האנושי ומנסה להבין אם צבעי פרחים מסוימים יכולים להשפיע ביעילות על המצב רוח של האנשים.

פרחים כמעודדי מצב רוח

כוחו של הטבע לרומם את רוחנו ולשפר את רווחתנו מתועד היטב. ולמרות שאנשים מסוימים מעדיפים לבלות בחיק הטבע כדי לחוות את היתרונות הטיפוליים של הטבע, אחרים עשויים לבחור להביא מעט מהטבע אלינו לתוך הבית. אחת הדרכים לעשות זאת היא על ידי הזמנת משלוח פרחים והכנסת פרחים לחלל המגורים שלך. פרחים הם לא רק תוספת יפה לכל חדר, אלא יש להם גם את היכולת להשפיע לטובה על מצב הרוח שלנו ועל בריאות הנפש שלנו.

מחקרים הראו שהימצאות בנוכחות פרחים בבית וגם בטבע יכולה לעזור להפחית את רמות הלחץ והחרדה, להגביר את מצב הרוח החיובי שלנו, ואפילו לשפר את התפקוד הקוגניטיבי שלנו. למעשה, חלק מבתי חולים, מרפאות ומשרדים רפואיים החלו לשלב סידורי פרחים בתוכניות הטיפול בחולים שלהם כדרך לשפר את תוצאות המטופל ואת הרווחה הכללית.

אבל מה יש בפרחים שהופך אותם למעודדי מצב רוח יעילים כל כך? תיאוריה אחת היא שהצבעים התוססים והניחוחות הנעימים של פרחים מגרים את החושים שלנו ומעוררים רגשות חיוביים. תיאוריה נוספת סבורה שהפעולה של טיפול וטיפוח פרחים וצמחים יכולה לספק תחושת מטרה והישג, מה שיכול בתורו להגביר את מצב הרוח וההערכה העצמית שלנו.

זר פרחים צבעוני

האם צבעים שונים מעוררים רגשות שונים?

זה מכבר ידוע שצבע פרחים משפיע על הרגשות ועל מצב הרוח שלנו. צבעים שונים יכולים לעורר תחושות ורגשות שונים, וזה נכון גם לגבי פרחים שהזמנתם או קיבלתם. לדוגמה, הצבע הכחול מקושר לרוב עם רוגע ושלווה, בעוד שצהוב קשור לאושר ואופטימיות.

אדום הוא צבע נוסף שיש לו השפעה רגשית חזקה. לעתים קרובות זה קשור לתשוקה ועוצמה, ויכול לעורר תחושות של התרגשות ואנרגיה. פרח בצבע ורוד, לעומת זאת, נתפס כצבע רך ורומנטי יותר. זה קשור לעתים קרובות עם אהבה וחיבה, מה שהופך אותו לבחירה פופולרית עבור זרי פרחים ליום האהבה, זר ליום נישואין.

ירוק הוא צבע נוסף הנפוץ בסידורי פרחים. לעתים קרובות הוא קשור לטבע ולצמיחה, ויכול לעורר תחושות של רוגע ונינוחות. סגול הוא צבע פופולרי נוסף, ולעתים קרובות מזוהה עם יוקרה ואלגנטיות. זה יכול גם להיות בעל אפקט מרגיע, מה שהופך אותו לבחירה פופולרית עבור חדרי שינה וחללי מדיטציה.

כאשר בוחרים פרחים לחדר, משרד או לאירוע מסוים, חשוב לקחת בחשבון את הרגשות ואת התחושות שאתם רוצים לעורר באמצעות הפרחים. לדוגמה, אם אתם מקשטים חדר שינה, אולי תרצו לבחור פרחים בצבעים מרגיעים כמו כחול, לבן או ירוק. אם אתם שולחים פרחים למישהו שמרגיש מדוכדך או לחוץ, אולי כדאי שתבחרו בצבעים בהירים ועליזים כמו צהוב או כתום כדי לעזור לו להרים את מצב הרוח.

מה צריך לקחת בחשבון כשבוחרים צבעי פרחים לחלל שלך?

כשזה מגיע לבחירת צבעי פרחים לחלל שלך, יש כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון. לצבע הפרחים אשר תבחרו יכולה להיות השפעה משמעותית על מצב הרוח והאווירה הכללית של החדר. הנה כמה גורמים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת צבעי פרחים לחלל שלך:

  • 1. גודל החדר ותאורה:
    גודל החדר וכמות האור הטבעי שהוא מקבל יכולים להשפיע על מראה צבעים מסוימים. לדוגמה, צבעים כמו צהוב וכתום יכולים לגרום לחדר קטן להרגיש יותר עליז ופתוח, בעוד שצבעים כהים יותר כמו סגול ובורדו יכולים לגרום לחדר גדול להרגיש נעים ואינטימי יותר.
  • 2. ערכת צבעים קיימת:
    שקול את ערכת הצבעים הקיימת של החדר שלך בעת בחירת צבעי פרחים. אם החלל שלך כבר מלא בצבעים עזים, ייתכן שתרצה לבחור פרחים בגוונים ניטרליים יותר כמו לבן או שמנת. לחלופין, אם לחדר שלך יש ערכת צבעים מאופקת יותר, הוספת נקודות צבע עזות עם פרחים יכולה לעזור להחיות את החלל.
  • 3. מטרת החדר:
    מטרת החדר יכולה להשפיע גם על צבעי הפרחים הטובים ביותר לבחירה. לדוגמה, אם אתה יוצר חלל שינה מרגיע, ייתכן שתרצה לבחור פרחים בצבעים מרגיעים כמו כחול או ירוק. מצד שני, אם אתם מקשטים חדר אוכל לארוחת ערב, אולי כדאי לכם לבחור פרחים בצבעים נועזים ומושכי עין כמו אדום או כתום כדי להוסיף ריגוש ואנרגיה לחלל.

מסקנה: כוחם של פרחים

פיונים טריים באגרטל

לסיכום, לפרחים יש השפעה יוצאת דופן על מצב הרוח  שלנו. באמצעות היופי, הניחוח והצבע שלהם, יש לפרחים את הכוח להרים את רוחנו, להרגיע את מוחנו וליצור תחושה של שלווה בסביבתנו. בין אם אתם מחפשים ליצור מפלט מרגיע בחדר השינה שלכם או להוסיף פרץ של צבע לסלון הביתי שלכם, פרחים יכולים לעזור לכם להשיג את מצב הרוח והאווירה הרצויים.

היופי בפרחים הוא שניתן להזמין אותם בקלות בבחנות פרחים, באתר האינטרנט וניתנים לשלב אותם בכל חלל, גדול או קטן ככל שיהיה.  זר פרחים איכותי ופשוט על השולחן ליד המיטה שלך או אגרטל של פרחים טריים על השיש במטבח שלך יכול לעשות עולם של הבדל במצב שלך ושל בני ביתך.

השפעת פרחים על מצב הרוח:

צבע פרח

אפקט מצב רוח

שימוש מומלץ

אדום

ממריץ

אירועים רומנטיים

תפוז

עליז

חגיגות

צהוב

מלא שמחה

חברות

כחול

שקט

הרפיה

לפרחים יש השפעה משמעותית על מצב הרוח, כאשר צבעים שונים מעוררים תגובות רגשיות שונות. שילוב פרחים בחיי היומיום יכול להשפיע לטובה על הרווחה הנפשית.