מהו דשא סינטטי

דשא סינטטי – דרך יעילה לשמירה על מראה מטופח.
דשא סינטטי (מאוית גם כדשא סינתטי) או דשא מוכן משמש כתחליף לדשא אמיתי במגוון משטחים, החל מרצפות בטון וכלה במצע אדמה. באקלים חם וממועט במים כמו שיש בארץ ישראל קשה מאוד לשמור על חלקת דשא מטופחת לאורך כל ימות השנה. בעלי גינות מתמודדים מדי שנה עם תהליכי התייבשות והצהבה שלעתים קרובות אינם ברי מניעה ובסופו של דבר הופכים את הגינה למקום בעל מראה עזוב שאינו נעים לעין. רבים נוטשים בשל כך את מלאכת הטיפוח הבלתי אפשרית ומותירים בגינה שכבה אדמה חשופה, חומה וחסרת חן, מבלי לדעת שקיים פתרון מצויין לבעיה בהישג יד: דשא סינתטי,אשר נותן מראה ירוק לגינה מטופחת עם פרחים, עצים ועציצים.

הופעתו של דשא סינטטי בשוק

ההשתכללות הטכנולוגית של השנים האחרונות הביאה לפיתוחם של מרבדי דשא מלאכותי מסוגים שונים אשר דומים להפליא לצמחיה אמיתית הן מבחינת מראם והן מבחינת מרקמם. הדשא הסינטטי פותר אתכם בבת אחת מטרדות רבות שנלוות לטיפול בדשא אמיתי כגון בוץ, לכלוך וחרקים. ניתן לבחור בין סוגים שונים, המותאמים במיוחד למטרות שונות, דוגמת דשא סינתטי המיועד לצורכי נוי או דשא סינטטי המיועד למגרש משחקים או למשטח שצפויים לדרוך עליו מדי יום.

הדשאים נבדלים, בהתאם לייעודם, בעמידותם בפני שחיקה, בחומר שממנו הם עשויים ובצפיפות הסיבים המרכיבים אותם, כאשר רוב הדשאים הסינטטיים המיובאים כיום לארץ מותאמים במיוחד גם לאקלים היבש המאפיין את ארצנו. את הדשא הסינטטי אין חובה להתקין על משטח אדמה, כאשר למעשה קל יותר להתקינו על רצפות מסוגים שונים, פעולה מומלצת כאשר אתם חפצים בפריסת מרבד נעים ורך בעל מראה דשאי במקומות כמו מרפסות, פינות נוי מקוּרות עם פרחים ועציצים וכדומה.

על אף שהנחת המרבד המלאכותי נראית קלה למדי, מומלץ מאוד להותיר התקנת דשא סינטטי בידי אנשי מקצוע, המיומנים בפריסה ארוכת טווח של מרבדי דשא סינתטי על כל משטח שהוא. כמו כן, חשוב להתייעץ עם מומחי דשא סינטטי לפני שמחליטים על סוג הדשא הרצוי בעיניכם: איש המקצוע יוכל לבחון את תנאי השטח שבו תבקשו להתקין את הדשא ולחוות את דעתו בנוגע לסוג הדשא המתאים ביותר הן למשטח והן למטרות הדשא.

יתרונותיו הבולטים של דשא סינתטי

דשא סינטטי חוסך כמויות עצומות של מים, בשל אי הצורך להשקותו. נוסף על כך, נחסכות טירחה, זיהום סביבתי ועלויות רבות גם משום שאין כל צורך לדשנו או להדבירו. הדשא הסינטטי נקי מבוץ וכך גם בימי החורף הגשומים נשארות רצפות הבית נקיות מכתמי אדמה. לעומת הדשא האמיתי שמצריך פעולות גינון תכופות, עומד הדשא הסינטטי איתן למשך זמן רב ואין צורך לנקותו לעתים קרובות. “השקיה” אחת במים בתדירות נמוכה משיבה לדשא הסינטטי מראה רענן, שזהה כמעט למראהו של דשא אמיתי במיטבו.