טיפול במשלוחי פרחים טריים

רוצים להינות יותר מזר הפרחים הטרי והיפה שקיבלתם?
כמה פעמים קרה שקיבלתם משלוח פרחים טרי ויפה והוא נבל אחרי יומיים או שלושה, ובכן בעזרת מדריך זה תוכלו לקבל כלים משמעותיים אשר יעזרו לכם לשמור על זר הפרחים שקיבלתים לזמן ארוך יותר!

ובכן, שימו לב לפרחים שלכם באופן יום יומי!

שמרו על האגרטל או המיכל מלא במים טריים, יש לוודא שהאגרטל או מיכל המים מלא ברמת מים גבוהה בשביל לשמור על אורך חיי הפרחים, בקשו מהמוקדן שלנו בעת הזמנת הזר או גשו לחנות שלנו ובקשו את ” מזון לפרחים” מזון זה מכיל את החומרים הנכונים בכדי להזין כראוי את הפרחים. ולהאריך את חייו של הזר.

חדש את חתך הגבעולים

מדי כמה ימים יש להוציא את הזר מהאגרטל ולחתוך את קצה גבעוליו של הזר הסר עד כ-4 עד 5 סנטימטר מהחלק התחתון של הגבעול, הקפד לחתוך את הגבעול בזווית בכדי לאפשר לפרח את הסיכוי הטוב ביותר לשתיית מים ושיהיו כמה שפחות נקודת מגע עם תחתית האגרטל.
יש לחתוך בעזרת סכין חדה או בעזרת מזמרה שאפשר לקנות בכל חנות פרחים או חנות תחזוקה פרט זה חזוב בכדי שהחיתוך יהיה כמה שיותר חד בכדי לא לפגוע או למחוץ את קצה הגבעול דבר שיכול לפגוע במוליך המים של הפרח וביכולת של הפרח לשתות את המים.
אחרי פעולה זו מומלץ להחזיר את הזר לתוך אגרטל מלא עם מיים טריים ונקיים בטמפרטורת החדר ובתוספת מזון לפרח.
הקפד על ניקוי יומיומי של לכלוך צף במים (כמו עלים, גבעולים וחלקי עלי כותרת ) לכלוך כמו זה יכול לעודד את התפתחותם של חיידקים אשר יכולים לקצר את חייו של הפרח.

לשמור את הפרחים במקום קריר

רוב הפרחים מעדיפים טמפרטורה של 18-22 מעלות, והכי טוב שיהיה הרחק מאור שמש ישיר, הרחק מפתחי אוורור חימום או קירור, מאוורירי תקרה, או על גבי טלוויזיות אשר מקרינים את החום על הפרחים וגורמים להם להתייבש, כמו כן יש להימנע מלהציב פרחים טריים ליד פירות מבשילים אשר משחררים כמויות זעירות של גז אתילן שיכול לקצר את חיי הפרחים.

מקווים שעזרנו לכם להבין קצת יותר איך לשמו על זר הפרחים שלכם טרי ורענן לאורך זמן, צוות פרחי חן.