המשמעות שמאחורי הפרחים

זרי פרחים מסמלים עבור רובנו דברים מאוד בסיסיים ומופשטים – יופי, התחדשות, אהבה, חיבה וכד'. אכן, פרחים מוענקים לרוב מאדם אחד לשני כאשר המעניק מעוניין לבטא אהבה, לברך על אירוע משמח או סתם להכניס למקבל הפרחים קצת צבע וחיים הביתה.

אך מסתבר כי קיימות משמעויות רבות נוספות לפרחים שונים. כמעט לכל פרח מיוחסת משמעות מסוימת, על פי תרבויות שונות ומאפיינים שונים של אותו פרח. לכן, כדאי שנכיר לפחות חלק ממשמעויות אלו במידה ואנו מעניקים זר פרחים חגיגי למישהו או מישהי, וגם כאשר אנו מרכיבים לעצמנו זר לאירוע מסוים, דוגמת זר הכלה לחתונה.

להלן כמה משמעויות שונות המיוחסות לפרחים נפוצים אותם אנו רואים לעיתים מדי יום, או מקבלים כחלק מזר במקרים חגיגיים ומיוחדים –

זר ורדים  – אחד הפרחים הפופולאריים והמפורסמים ביותר. בגדול, מסמלת הורד אהבה. במקרה של צבעים שונים של ורדים שמים דגש אולי על דברים שונים (דוגמת ורד לבן, המסמל אהבה נקייה וטהורה, ורד כחול המסמל אהבה ראשונה ובתולית וכד'), אך בגדול זר ורדים משדר אהבה עמוקה.

זר חרציות – החרצית המוכרת כל כך מהווה סמל לנאמנות, ולכן היא מקושרת לרוב לזוגות אוהבים, במיוחד כאלו אשר נמצאים יחד כבר זמן רב.

אירוסים – מסמלים קשרים הדדיים חזקים, ולכן ניתנים גם כסמל לחברות עמוקה וגם כסמל לאהבה רומאנטית בוערת. זר אירוסים יכול להתאים בסיטואציות רבות, אך בעיקר במצבים בהם קיימים רגשות חזקים, בין אם רומאנטיים ובין אם לא. לכן, כדאי ללכת על אירוסים בתור הפרח העיקרי בזר שלכם רק במידה ומדובר במישהו או מישהי הקרובים אליכם באמת.

סחלבים – מסמלים עידון, יופי אלגנטי. זהו אחד הצמחים ה"יוקרתיים" וגם היקרים ביותר, ואולי מכאן המוניטין שקיבל כסמל היופי המעודן והאלגנטי. תכונות אלו נראות מתאימות עבור סוגי הסחלבים השונים. פרח זה קיים כאמור בצבעים רבים ומתאפיין ב"דפוסים" יפיפיים ומרתקים.

כלנית – הכלנית המקומית שלנו מסמלת אהבה אינסופית ונצחית, כזו אשר אינה נגמרת לעולם. לכן מדובר בפרח האולטימטיבי למלא זר פרחים שאנו מעניקים לאהבה חדשה שאנו מקווים שתישאר עימנו הרבה מאוד זמן.

צבעוני – זהו אחד הפרחים הראשונים שניתן לראות כאשר החורף מתחיל לדעוך והאביב מתחיל להראות סימנים ראשונים. לכן, מייחסים אנשים רבים לצבעונים משמעות של התחדשות, תחילה של תקופה חדשה וטובה וכד'.

ציפורן – הציפורן נחשב בתרבויות מסוימות לסמל לאירוסין, הצהרת כוונות לחתונה. לכן, יש להיות מודעים לכך כאשר מעניקים זר פרחים משובץ ציפורן לאהבה שלנו – האם אנו אכן מתכוונים להציע נישואין? לא כל אחד/ת יפרשו זאת כך, אך כדאי להיות מודעים לאופציה…

לסיכום, לפרחים רבים משמעויות שונות ומרתקות, אשר משתנות לעיתים מתרבות לתרבות ואפילו מאדם לאדם. מעניין להכיר את המשמעויות השונות המיוחסות לפרחים שאנחנו אוהבים אך בסופו של דבר הטעם האישי הוא הגורם החשוב ביותר. הרכיבו את זר הפרחים שאתם מעניקים לאדם הקרוב אליכם על פי טעמכם האישי, ואחר כך חישבו על המשמעויות הנלוות…