עולם הפרחים

פרחים מקשטים את עולמנו בשלל צבעים וצורות מרתקות. בעולם קיימים מינים רבים ומגוונים של פרחים: מפרחים פשוטים לפרחים מורכבים מאד, פרחים נפוצים או נדירים, פרחים הפורחים לאורך כל השנה ופרחים שמועד פריחתם הוא ספציפי בהתאם לעונת השנה.

מהם פרחים ומדוע הם פורחים?

פרח הוא איבר רבייה בצמח – הפרח הוא למעשה החלק בצמח בעזרתו הצמח מתרבה. עם זאת, לא כל הצמחים בטבע מתרבים בעזרת פרחים. צמחים שמתרבים בעזרת פרחים מכונים בעלי פרחים. חלק מהצמחים מכילים איבר רבייה נקבי ואיבר רבייה זכרי באותו הצמח . בתהליך הרבייה האבקה – תאי הרבייה הזכריים, נקלטת בחלק הצמחי הנקבי –השחלה וכך הצמח מופרה. בצמחים שאינם מכילים את שני החלקים הנקבי והזכרי, העברת תאי הזכר לחלק הנקבי מתבצעת על ידי מתווך המכונה מאביק. רוב המאביקים הם סוגים שונים של חרקים כמו פרפרים.

זר פרחים

באמצעות תהליך ההאבקה הצמח מפזר את תאי הזרע על פני שטח רחב – באופן זה הוא גם מגדיל את שטח המחייה של המין שלו וגם מגדיל את סיכוייו להתרבות.

מגוון בעולם הפרחים

הצבעוניות והאטרקטיביות של הפרחים היא הדרך באמצעותה מושכים הפרחים את החרקים אליהם. במקרים רבים פרחים נאלצים להתחרות על תשומת ליבם של מאביקים. ישנם סוגים של פרחים המסוגלים לעבור הפריה רק על ידי מין ספציפי של מאביק בעוד שאחרים יכולים לעבור האבקה על ידי מינים רבים של חרקים.

פרחים נחלקים על פי צורה לשני סוגים עיקריים: פרחים בלתי נכונים – פרחים בעלי מישור אחד בלבד המחלק את הצמח לשני חלקים שווים, כמו לדוגמא בסחלב. פרחים בלתי נכונים בדרך כלל דורשים מין ספציפי של חרק המתאים לצורה שלהם ויכול להפרות אותם. הסוג השני הוא פרחים נכונים. בפרחים נכונים הסימטריה בפרח היא יותר מורכבת – הפרח מחולק על ידי מספר צירי סימטריה העוברים לאורך הפרח. פרחים נכונים אינם דורשים האבקה ספציפית של מאביק.

פרחים, גן עדן מדהים

פרחים , מתאפיינים על פי צורות רבות אחרות במבנה שלהן, כגון שוני בצורת עלי הכותרת. כפי שאתם בוודאי מבינים המגוון בעולם הפרחים הוא עצום. המבחר האינסופי בצבעי הפרחים, צורתם ובדרך בה הם מתרבים הוא תוצאה של תהליך אבולוציוני בו חלו תהליכי התאמה שונים בין פרחים ומאביקים. אין ספק שבסופו של דבר אנו נהנים מהתוצאה הסופית: פרחים פותחים בפנינו עולם של יופי שלא מספיק להפתיע ולרגש אותנו.

סידור פרחים לחג

עולם היופי הזה יכול להתבטא גם בתוך הבית שלנו. לפעמים אנחנו עושים  שינויים בבית ושואלים את עצמנו למה אנחנו לא מרוצים מעיצוב הבית? האם החלפת הריהוט בסלון ישפרו את העיצוב? לא חייבים להשקיע כל כך הרבה כסף בשיפוץ הבית, הרבה פעמים כמה סידורי פרחים ברחבי הבית יכולים לעשות את כל ההבדל.

סלסלת פרחים