משלוחי פרחים ומצבי רוח

עם אורח החיים המהיר של היום אשר גובה מחיר על איכות חיינו היום יומיים, יש מומחים המייעצים על התעמלות ודברים אחרים אישיים להקלה על הלחץ היומי.
על פי מחקר התנהגותי שנערך באוניברסיטת סטארת'קלייד בסקוטלנד, נמצא כי הטבע מספק לנו דרך פשוטה כדי לשפר את את הבריאות הנפשית שלנו והיא – משלוחי פרחים.
נוכחותם של פרחים מעוררים רגשות חיוביים ,מעצימים תחושות של שביעות רצון ומשפיעים על התנהגות של אנשים לטובה הרבה יותר ממה שהאמינו בעבר.

"הדבר המלהיב ביותר אודות מחקר זה שהוא מאתגר אמונות מדעיות על איך אנשים יכולים לנהל את מצב הרוח היום יומי שלהם בצורה בריאה וטבעית" אמר דוקטור דיויד פרודי ,פרופסור לפסיכולוגיה באוניברסיטת סטארת'קלייד והחוקר הראשי במחקר.
ממצאי המחקר-
צוות של חוקרים הביט בקשר שבין פרחים וסיפוק בחיים, בתקופה של 9 חודשים , בחר צוות המחקר תגובות התנהגותיות ורגשיות של מקבלי משלוחי הפרחים.

למשלוחי פרחים יש השפעה מיידית על התרוממות מצב הרוח ,כל המשתתפים במחקר הביעו חיוכים אמיתיים ווהתרגשו עם קבלת משלוח הפרחים , כמו כן גם הכרת תודה ועונג יוצאת דופן.
תגובה זו היתה אוניברסלית והתרחשה בכל קבוצות הגיל.
למשלוחי פרחים יש השפעה חיובית על מצב הרוח לטווח הארוך. באופן ספציפי, המשתתפים במחקר דיווחו כי הם מרגישים פחות מדוכאים ונסערים לאחר קבלת משלוח פרחים , ואף הפגינו תחושה גבוהה יותר של הנאה וסיפוק בחיים.

"השכל הישר שלנו אומר לנו שפרחים גורמים לנו להרגיש טוב" אומר דוקטור פורדי.
"עכשיו, המדע הוכיח לנו כי פרחים לא רק עושים אותנו מאושרים, אלא גם יש לפרחים השפעה חיובית חזקה בריאות הנפש שלנו.

המחקר בחן גם אנשים שנוהגים להציג סידורי פרחים בבתיהם

סידורי הפרחים היו ממוקמים באזורי הבית הפתוחים למבקרים כגון – מסדרונות, חדרי ישיבה, חדרי אוכל- דבר המצביע על כך שפרחים הם סמל של שיתוף.
"סידורי הפרחים הביאו לרגשות חיוביים אצל האנשים שנכנסו לחדר" אמר דוקטור פורדי.
"הם משרים בחלל החדר אווירה מסבירת פנים ואווירה של שיתוף.